Couldn't We Just Download Experiences Instead of Experiencing Life?
-
- Been thanked: 3 times
Couldn't We Just Download Experiences Instead of Experiencing Life?
A common theme in NDEs is people suddenly download knowledge as soon as they arrive. If this is the case, I don't quite understand why there is a need to experience life? Couldn't we just download experiences instead?
-
Re: Couldn't We Just Download Experiences Instead of Experiencing Life?
0xchallenger, ich weiß nicht, ob ich die Frage richtig verstehe. Ist das der Wunsch nach der Aufhebung des physischen Lebens?
Das Wahrnehmungsspektrum während einer NTE ist anders als physische Wahrnehmung. Mit 5MeO wurden wissenschaftliche Versuche gemacht. Man kann durch ein Guckloch schauen, aber nicht eintauchen, wie während einer NTE. Umgekehrt funktioniert es genauso. Ich habe im Koma meinen bereits verstorbenen Freund getroffen. Körperlos konnten wir uns nicht berühren. Kommunikation auf anderer Ebene.
Bitte mir deinen Gedanken, deinen Wunsch?, genauer zu erklären.
Vielen Dank,
Live,
ständig auf der Suche und kaum Antworten
Das Wahrnehmungsspektrum während einer NTE ist anders als physische Wahrnehmung. Mit 5MeO wurden wissenschaftliche Versuche gemacht. Man kann durch ein Guckloch schauen, aber nicht eintauchen, wie während einer NTE. Umgekehrt funktioniert es genauso. Ich habe im Koma meinen bereits verstorbenen Freund getroffen. Körperlos konnten wir uns nicht berühren. Kommunikation auf anderer Ebene.
Vielen Dank,
Live,
0xchallenger, I don't know if I understand the question correctly. Is this the desire to abolish physical life?
The spectrum of perception during an NDE is different from physical perception. Scientific experiments have been conducted with 5MeO. One can look through a peephole, but one cannot immerse oneself, as during an NDE. The opposite is also true. In a coma, I met my already deceased friend. In a disembodied state, we could not touch each other. Communication on another level.
Please explain your thoughts, your desire?, in more detail.
Thank you,
Live,
constantly searching and hardly finding answers
-
- Been thanked: 3 times
This is exactly what I was looking for! Thanks live.live wrote: ↑Wed Sep 13, 2023 7:43 am 0xchallenger, ich weiß nicht, ob ich die Frage richtig verstehe. Ist das der Wunsch nach der Aufhebung des physischen Lebens?
Vielen Dank,
Live,
0xchallenger, I don't know if I understand the question correctly. Is this the desire to abolish physical life?
The spectrum of perception during an NDE is different from physical perception. Scientific experiments have been conducted with 5MeO. One can look through a peephole, but one cannot immerse oneself, as during an NDE. The opposite is also true. In a coma, I met my already deceased friend. In a disembodied state, we could not touch each other. Communication on another level.
Please explain your thoughts, your desire?, in more detail.
Thank you,
Live,
constantly searching and hardly finding answers
-
Ich danke dir ebenso, Oxchallenger!